Nov 9, 2010

INSAK 1

Jawab A (setuju) atau B (Tidak Setuju).

  1. Saya akan berusaha lipat ganda jika prestasi rakan sejawat mendahului saya.
  2. Saya rasa gembira jika ada prestasi orang lebih buruk daipada saya.
  3. Apabila kawan saya berbual-bual sahaja, saya pilih mengundur diri.
  4. Saya tidak suka bersendirian, jadi saya berharap ramai kawan.
  5. Saya tidak mahu orang memahami kehendak dan keperluan saya.
  6. Saya memandang peperiksaan sebagai penilaian yang mencari kelemahan calon sahaja.
  7. Saya sering lupa perkara yang penting pula.
  8. Saya jarangnya menyempurnakan kerja pada saat yang terakhir.
  9. Jika saya dipilih mengikuti Kursus Pergurusan, masa depan saya adalah cerah.
  10. Ibu bapa murid haris dihormati, termasuk yang buta huruf.
  11. Orang yang hanya memperolehi sijil kedoktor sahaja layak menjadi gutu saya.
  12. Tidak boleh berjenaka sedikit pun semasa mengajar murid dalam bilik darjah.
  13. Setiap hari saya sering berharap berkhidmat dengan penuh kegembiraan.
  14. Perkara yang dilarang harus dielakkan.
  15. Memberi perkhidmatan kerana harap dapat balasan yang diidamkan
  16. Jika rakan sejawat saya enggan membantu, saya akan juga tidak menolongnya.
  17. Saya berpendapat patut menetukan matlamat hidup sebelum bekerja.
  18. Jika ada idea yang berkonflik, saya akan tetap menolak idea yang bertentangan.
  19. Apabila saya telah membuat keputusan, saya masih berharap dapat nasihat orang.
  20. Selepas mengambil tindakan, saya  jarang menimbang akibat yang mungkin berlaku.

No comments: