Nov 11, 2010

INSAK 3

Jawab A (setuju) atau B (Tidak Setuju).

  1. Saya rasa kecewa kerana ramai kawan tidak percaya kata saya.
  2. Jika ada orang menegur, saya tidak akan menegur balik.
  3. Saya benci murid yang kurang ada semangat berdikari.
  4. Adalah sukar saya mengawal emosi apabila saya menghadapi masalah berkerja.
  5. Saya tidak suka berkawan dengan orang yang berjeneka sahaja.
  6. Walau apa kurang pasti kejayaan, kita harus optimistik.
  7. Saya kurang gembira apabila diarah buat kerja yang saya rasa bosan.
  8. Saya biasanya buat persediaan pada saat-saat terakhir supaya tidak mudah lupanya dalam masa peperiksaan.
  9. Jika saya gagal, saya akan putus asa.
  10. Guru yang dihormati adalah gutu yang sering menghukum murid.
  11. Saya tidak suka orang yang memberi teguran.
  12. Saya sentiasa berbuka hati menerima teguran yang ikhlas.
  13. Jika kawan saya buat kesilapan, saya akan memberitahunya dalam situasi yang sesuai.
  14. Saya akan rasa syukur apabila tiada rakan sejawat berprestasi lebih baik daripada saya.
  15. Inilah hakikat benar bahawa setiap manusia mementingkan diri sendiri.

No comments: