Nov 11, 2010

INSAK 2

Jawab A (setuju) atau B (Tidak Setuju).
  1. Saya tidak rela menghadapi risiko gagal.
  2. Saya sering ambil perhatian terhadap perkara yang saya minati.
  3. Saya kurang berminat mencuba perkara yang baru.
  4. Di dalam dunia ini, kita mesti berwaspada tindakan orang yang baru dikenali.
  5. Saya rela memberitahu apa yang saya fikir sebenar kepada pihak yang berkenaan.
  6. Saya berupaya sesuaikan diri dengan orang yang mengamalkan budaya lain.
  7. Saya memang mengambil berat terhadap imej saya.
  8. Sengguhpun saya tidak setuju, saya tidak berpura-pura setuju.
  9. Sifat angkuh dipandang rendah orang lain.
  10. Jika saya merendah diri, orang lain akan menghormati saya.
  11. Falsafah hidup saya ialah mematuhi peraturan dan budaya kerja.
  12. Apa pengalaman pahit, perlunya kadang kala mengingat  kembali.
  13. Biar lambat selesaikan kerja, asalkan sempurna.
  14.  Kepentingan diri harus diketepikan semasa berkhidmat.
  15. Seseorang yang terlalu mementingkan diri, tidak mempunyai kawan jujur.

No comments: